Ho-tel.

23 mei 2018 - Lima, Peru

Inmiddels ben ik al 2 dagen in Lima. Daarvoor heb ik Machu Picchu gezien en ben met de trein heen en weer gereisd naar Cusco. Alle hotels waren tot nu toe goed. Op de tweeëntwintigste echter, bleek dat de hotels op waren. De reisorganisatie heeft een fout gemaakt, waardoor er een dag te vroeg geen hotel meer is. Vlug bekijken we de opties. Daarnaast zijn we net 2 weken intensief met elkaar omgegaan. Er is spanning. We zijn elkaar zat. Dat moet er even uit. Niets bijzonders, maar als je een hotel planned, dan zijn de voorstellen van de ander nooit goed. Ik vond haar voorstellen niet goed en zij de mijne niet. Daarnaast wil zij privacy voor een nachtje en dus betalen we beiden de eenpersoonstoeslag en apart voor een kamer. Kan de stoom er even af. We appen wel dan. Maar, we hebben nog geen hotel. Booking.com. We zoeken en vinden een hotel in Virgen de Guadelupe, een woonwijk vlakbij de luchthaven. Het is goedkoop, $21,00 per nacht exclusief ontbijt. José haalt ons op. José is een jaar of 60 en heeft ons ook al opgehaald en gebracht naar de luchthaven en is betrouwbaar. Daarnaast heeft hij een gepantserde auto. Eigenlijk volkomen desinformatie. Hij brengt ons naar de wijk vlakbij Plaza Norte, een grote moderne mall waar je ook AR15 en AK47 geweren kunt krijgen. Virgen de Guadelupe is alles behalve maagdelijk. De wijk is gevuld met hostels met op de voorgevel een mevrouw en meneer die elkaar lief aankijken. Al die hostels hebben kamers voor een nacht, maar ook voor een uur. Het ligt er even aan hoe de meneer presteert. Of misschien wat hij er voor over heeft. Ons gekozen hostel heeft dat niet. Maar als Gabriella op de kamer gaat kijken, treft ze synthetische lakens aan en zie ik dat de tarieven per uur kunnen.  Daarnaast is de wijk na 10 uur 's avonds gevaarlijk, ook getuige het diefijzer wat overal aanwezig is. We besluiten het niet te doen en bekijken onze opties. Het hotel waar we eerst zaten, in de mooie en hippe zakenwijk Miraflores wil ons nog wel een nachtje onderdak bieden voor extra geld. $124,00. Dan heeft Gabriella haar privacy echter niet. En ik wèl mijn ergernis dat er nog een haarbandje aan de douchekraan hangt, er haren in de wasbak zitten en de vloer zeiknat is. Dat hebben we dus liever niet. En het is ook te duur. Ook dat. Uiteindelijk brengt José redding. Hij weet in El Condor nog een mooi hostal gerund door een familie. Ook daar veel ijzer en staal tegen dieven en rovers, maar de wijk is wel netjes en zelfs wat groen. En het kost PEN 99 per nacht. Ongeveer zesentwintig euro. Per kamer. Prima. We hebben TV, WiFi, ontbijt, aardige mede hotelgasten en zelfs een shuttle naar de luchthaven voor 6 euro. Go! En nette kamers. En comfortabele bedden. En het ontbijt was goed. En vriendelijke behulpzame mensen. En zoveel gratis water als je wil. Doen dus. Wat een ontdekking. De volgende keer Lima wordt het daar. En nu nog 10 uur op de luchthaven wachten op het vliegtuig.

1. Aster:
    23 mei 2018
    Haha die ergenissen hebben wij hier ook altijd, vaatwasser niet ingeruimd/uitgeruimd, badkamer raam niet opendoen na het douchen, lichten aan laten staan... Ga zo maar door! Op een gegeven moment dachten we beide 'weet je wat, we proberen ons er niet meer aan te ergeren' deze gedachte maakte het in ieder geval gezelliger 😉😂 Fijne reis nog en fijn dat jullie nog den goede hostel hebben kunnen vinden 😊